Vrijgave

PCB Piezotronics brengt nieuwe MEMS piëzoresistieve schokversnellingsmeters uit

2000 G-sensor met kritische demping en hoge overlevingskans bij schokken

1 maart 2013, Depew, NY - PCB Piezotronics, Inc., een wereldwijde leider in het ontwerpen en produceren van microfoons, trillingen, kracht, koppel, belasting, spanning en druksensoren, evenals de pionier van ICP®-technologie is verheugd om hun nieuwe 2000 G MEMS, piëzoresistieve schokversnellingsmeter aan te kondigen. Model 3991A112KG piëzoresistieve schokversnellingsmeters vertegenwoordigen state of the art industrietechnologie voor miniatuur, hoge amplitude schoksensoren, die in staat zijn om langdurende transiënte beweging te meten, evenals het reageren op en overleven van extreem snelle stijgtijden typisch voor een hoge G schokgebeurtenis. De eenheden zijn voorzien van kritische demping om resonantieversterking te verminderen en mechanische stops voor bescherming tegen te grote reikwijdten. Deze robuuste sensoren bieden superieure overlevingskansen voor een te groot bereik, minimale nulverschuiving na een schok en een hoge brugweerstand met bijbehorend lager energieverbruik vergeleken met oudere sensoren op de markt.

De sensoren zijn ook beschikbaar in meetbereiken van 20.000 en 60.000 G en zijn ontworpen als drop-in mechanische vervanging voor de bestaande sensoren met twee schroefgaten. Toepassingen zijn onder andere het testen van impact van elektronica, heimachines, mineraalonderzoek in boorgaten, valproeven, het tellen van schoten voor vuurwapens, het testen van sportuitrusting en pyroshockgebeurtenissen.

Alle detectie-elementen worden in eigen huis microbewerkt op een PCB® waar onze verticaal geïntegreerde productie volledige controle over de productkwaliteit mogelijk maakt. Elke PCB® sensor wordt getest op zijn volledige over-schoklimiet vóór kalibratie en wordt geleverd met een standaard 10 VDC kalibratie of optionele door de gebruiker gedefinieerde waarden. Verpakte en OEM configuraties voor opbouwmontage worden aangeboden om te voldoen aan verschillende installatievereisten. Aanbevolen signaalomvormers zijn Model 482C27 vierkanaals en Model 483C28 achtkanaals ICP® en DC brugversterkers. Voor technische informatie kunt u contact opnemen met Bob Metz, Product Manager, op 866-816-8892 of via e-mail: bmetz@pcb.com.