Vrijgave:

Nikki Kapilevich, Global Marketing Director
(800) 828-8840 | nkapilevich@pcb.com

PCB® neemt Endevco® test- en meetproductlijn over

Oktober 2019, Depew, NY Op maandag 5 augustus 2019 heeft PCB Piezotronics een overeenkomst uitgevoerd met Meggitt PLC (MGGT.L) voor de aankoop van de activa van hun Endevco sensor business. Deze overname betekent een aanzienlijke uitbreiding van PCB's productportfolio, met name in de automotive en aerospace & defense markten. We zijn er sterk van overtuigd dat de combinatie van PCB en Endevco ons in staat zal stellen om een toonaangevende breedte van sensorproductaanbod te bieden en dat het combineren van Endevco's innovatie van wereldklasse met PCB's Total Customer Satisfaction (TCS) van wereldklasse ons in staat zal stellen om producten en service te bieden die ongeëvenaard zijn in de sensormarkt.

Endevco, opgericht in 1947, is een historische leider in hoogwaardige test- en meetsensoren die voornamelijk worden gebruikt voor het testen van nieuwe producten. Deze strategische overname van een productlijn brengt twee iconische merken in de markt van test- en meetsensoren samen, PCB en Endevco, en versterkt de langetermijnstrategie van MTS van groei en marktleiderschap in onze kernactiviteiten.

PCB is van plan om de productie van de Endevco-productlijn tegen het einde van 2020 over te brengen van de huidige faciliteiten in Irvine, Californië en Xiamen, China naar de PCBNC-faciliteit in Halifax, North Carolina. De overname zal naar verwachting enorme mogelijkheden bieden voor versnelde groei in de sensor business in het fiscale jaar 2020 en daarna.

PCB Piezotronics, Inc. is een ontwerper en fabrikant van microfoons, trillings-, druk-, kracht-, koppel-, belastings- en reksensoren, evenals de pionier van ICP-technologie die wereldwijd door ontwerpingenieurs en professionals in voorspellend onderhoud wordt gebruikt voor test-, meet-, bewakings- en controlevereisten in de auto-industrie, lucht- en ruimtevaart, industrie, R&D, defensie, onderwijs, commerciële en OEM-toepassingen en nog veel meer. Met een wereldwijd klantenserviceteam, 24-uurs SensorLine en een wereldwijd distributienetwerk zet PCB zich in voor totale klanttevredenheid. Bezoek www.pcb.com voor meer informatie. PCB Piezotronics, Inc. is een volledige dochteronderneming van MTS Systems Corporation. Aanvullende informatie over MTS vindt u op www.mts.com. PCB® en ICP® zijn geregistreerde handelsmerken van PCB Piezotronics, Inc.